Una part
important del currículum de ViP és el dibuix tècnic. Per treure de context i
donar una altra visió d'aquesta disciplina podem incloure-la en les pràctiques
d'una activitat on ensenyem la fotografia als alumnes. Es tracta de fer
fotografies d'objectes i/o entorns on els seus aspectes formals representin
elements i conceptes estudiats en el dibuix tècnic com polígons, paral·leles,
perpendiculars, espirals, poliedres, tangents...
ACTIVITAT
Context: Alumnes de 3r d'ESO de Visual i Plàstica. Ràtio aproximada: 25 alumnes.
Material: Canó de projecció, ordinador i pantalla a l'aula. També es podria comptar amb unes 5 càmeres de fotografia digital per alumnes que no en tinguin.
Projecte dels alumnes:
Cada alumne farà un treball sobre
fotografia matemàtica realitzada en el seu entorn (casa, barri,
municipi...) Aquest treball es podrà presentar imprès o en format
digital. Caldrà una breu explicació de cada imatge explicant el tema
representat i la seva relació amb la geometria.
En grups classe amb menys nivell o per atendre la diversitat es poden fer grups reduïts d'alumnes per fer el treball.
Una versió d'aquest projecte és
establir un tema general per tota la classe, per exemple: espirals.
També es poden repartir diferents temes de dibuix tècnic entre alumnes o
grups d'alumnes.
Caldrà fer una ressenya per cada
fotografia presentada on es faci una descripció del tema fotografiat i
la referència formal que representa.
Criteris d'avaluació:
En el projecte s'avaluarà la creativitat, el treball fotogràfic
presentat (tècnica i qualitat fotogràfica) i la presentació del treball imprès o
l'elaboració del PowerPoint.
No hay comentarios:
Publicar un comentario