FOTOGRAFIA MATEMÀTICA

Una part important del currículum de ViP és el dibuix tècnic. Per treure de context i donar una altra visió d'aquesta disciplina podem incloure-la en les pràctiques d'una activitat on ensenyem la fotografia als alumnes. Es tracta de fer fotografies d'objectes i/o entorns on els seus aspectes formals representin elements i conceptes estudiats en el dibuix tècnic com polígons, paral·leles, perpendiculars, espirals, poliedres, tangents...





ACTIVITAT 

Context: Alumnes de 3r d'ESO de Visual i Plàstica. Ràtio aproximada: 25 alumnes.
Material: Canó de projecció, ordinador i pantalla a l'aula. També es podria comptar amb unes 5 càmeres de fotografia digital per alumnes que no en tinguin.
Projecte dels alumnes:
Cada alumne farà un treball sobre fotografia matemàtica realitzada en el seu entorn (casa, barri, municipi...) Aquest treball es podrà presentar imprès o en format digital. Caldrà una breu explicació de cada imatge explicant el tema representat i la seva relació amb la geometria.
En grups classe amb menys nivell o per atendre la diversitat es poden fer grups reduïts d'alumnes per fer el treball.
Una versió d'aquest projecte és establir un tema general per tota la classe, per exemple: espirals. També es poden repartir diferents temes de dibuix tècnic entre alumnes o grups d'alumnes.
Caldrà fer una ressenya per cada fotografia presentada on es faci una descripció del tema fotografiat i la referència formal que representa.
Criteris d'avaluació:
En el projecte s'avaluarà la creativitat, el treball fotogràfic presentat (tècnica i qualitat fotogràfica) i la presentació del treball imprès o l'elaboració del PowerPoint.

No hay comentarios:

Publicar un comentario